search-white-svg
Meine Position
i
Ein Tipp vom Eldar Team
Je mehr Sie bestellen, desto grösser Ihr Rabatt
Lieferbar
Multimodal Metaphor
Buch
Buch
disk-white-svg
Fachbuch
2009

Multimodal Metaphor

ISBN
EAN
978-3-11-020515-2
9783110205152
Artikel-Nr.
KD8448R
Kostenloser Versand
Rabatt
-10.1
%
CHF 171.00
CHF
153.74
Anzahl
1
Maximale
Lieferzeit
21
Arbeitstage
Freitag
22.10.2021
speech-bubble-svg Beschreibung
Englisch
"Metaphor studies" has over the past 30 years become a discipline in its own right, mainly because of the cognitive linguistic claim that metaphors characterize thought, not just language. But most metaphor scholars hitherto focus exclusively on its purely verbal expressions. Since both persuasive and narrative discourses in contemporary society increasingly draw on modalities other than language alone, sustained research into a broader range of manifestations of metaphor is imperative. This volume is the first book-length study to investigate multimodal occurrences of metaphor, and is of interest to scholars interested in metaphor as well as in multimodal discourse. Each chapter investigates metaphors whose identification and interpretation depend on the co-presence of at least two of the following modalities: language, visuals, gestures, sound, music. On the basis of case studies in a variety of discourse genres (advertising, cartoons, films, comics, conversation, music, amply represented in photographs, logos, drawings, film stills, and musical scores), the contributors demonstrate that, and how, metaphor can occur multimodally, providing ideas and methodological angles enabling further theorizing and testing in this rapidly expanding field. Covering creative as well as conceptual metaphors, and where appropriate evaluating cultural factors governing metaphor interpretation, the contributors provide a wealth of material for studying the conceptual and rhetorical force of metaphor in contemporary society.
feather-svg
Herausgeber/-innen
Herausgegeben von
Herausgegeben von
Autorenporträt
Charles J. Forceville, Universiteit van Amsterdam, The Netherlands; Eduardo Urios-Aparisi, University of Connecticut, USA.
Leserkritik
"Allein durch die Abdeckung des weitgespannten Phänomenbereichs [...] ist der Bd. vor allem auch für die Literatur- und Kulturwissenschaft äußerst interessant ‒und lesenswert."Thomas Wägenbauer in: Germanistik 3/4/2010
Publikation
Deutschland
16.09.2009
speech-bubble-svg
Sprache
Englisch
book-svg Format
Hardcover
470 Seiten
package-svg Versand
Kostenloser Versand: Schweiz & Liechtenstein
Für den Versand nach Deutschland oder Frankreich werden die Versandgebühren der Schweizerischen Post berechnet. Diese werden Ihnen im Warenkorb für Ihre gesamte Bestellung berechnet.
Zurück
Zum Start
S
SPIEGEL Bestseller
Hauptkategorie