Meine Position
Sofort lieferbar
The Limits to Globalization and the Regional Strategies of Multinational Enterprises
Buch
Buch
Fachbuch
2005

The Limits to Globalization and the Regional Strategies of Multinational Enterprises

Journal of International Business

Kollektion

mir Special Issue

ISBN
EAN
978-3-409-14240-3
9783409142403
Artikel-Nr.
GPNGWG
Noch
2
Exemplare
Sofort lieferbar
Kostenloser Versand
Schweiz & Liechtenstein
Rabatt
-12.8
%
CHF 100.00
CHF
87.25
Anzahl
1
Maximale
Lieferzeit
5
Arbeitstage
Freitag
18.06.2021
Beschreibung
The papers in this Special Issue show that a new theory of international management built to explain regional-level strategy and structure is required. It presents different approaches that show the necessity of selectivity in internationalization on all levels of economic relations.
Inhaltsverzeichnis
A Transaction Cost Economics Approach Regional and Global Strategies of Japanese Firms Regional versus Global Strategy in the US Service Industries Regional Management Centers in the Asia-Pacific The Globalization Myth: The Case of China Globalization Rediscovered: The Case of Uniqueness and 'Creative Industries' Are the Largest Financial Institutions Really 'Global'? Environmental Reporting by Multinationals from the Triad
Herausgeber/-innen
Herausgegeben von
Herausgegeben von
Autorenporträt
Alan Rugman is Director of the Center for International Business Education & Research and Professor of Management, Business Economics and Public Policy at the Kelley School of Business, Indiana Univ., Bloomington, USA.
Alain Verbeke is Professor of International Business Strategy, McCaig Chair in Management, Department of Strategy & Global Management, Haskayne School of Business, Faculty of Management, University of Calgary, Calgary, Canada.
Zielgruppe
Research
Publikation
Deutschland
17.01.2005
Sprachen
Englisch
Deutsch
Format
Softcover
170 Seiten
package Versand
Kostenloser Versand: Schweiz & Liechtenstein
Für den Versand nach Deutschland oder Frankreich werden die Versandgebühren der Schweizerischen Post berechnet. Diese werden Ihnen im Warenkorb für Ihre gesamte Bestellung berechnet.
Themen
Unterkategorie
Wirtschaft (allgemein)
Unterkategorie
Management & Führung
Unterkategorie
Naturwissenschaften (allgemein)
Zurück
Zum Start
S
SPIEGEL Bestseller
Hauptkategorie